piątek, 1 lipca 2016

Po co mi kursy, jestem samoukiem!

Pierwsze pytanie, jakie zadałam sobie, kiedy oszalałam na punkcie hybrydowych paznokci: czy potrzebuję kursu? Uwaga, niespodzianka: tak, kurs jest niezbędny!

„Ale przecież jest YouTube”

Obejrzałam mnóstwo filmików instruktażowych, przeczytałam ze sto postów „jak wykonać perfekcyjny manicure hybrydowy” i zakręciło mi się w głowie.  Nie wiedziałam, na co się zdecydować. Z chęci oszczędności czasu i nieuczenia się złych nawyków, wybrałam kurs trzydniowy (żel + manicure hybrydowy).

Wskazóweczka: Na takim kilkudniowym kursie żelu/hybryd nie wato oszczędzać. Mówię Wam, inaczej pieniądze w błoto.


„Przecież będę robić paznokcie tylko sobie”

OK. Jeśli ufasz sobie w 100%, znasz skutki źle założonego żelu i wiesz, jak je leczyć, to nie mam argumentu. Ja dowiedziałam się tego na kursie, więc nie boję się, że zrobię komuś i sobie krzywdę. Poza tym na pewno prędzej czy później trafi się ktoś, kto zechce, żebyś zrobiła mu paznokcie. I co wtedy?


Informacje w Internecie nie zawsze są autorstwa specjalistów. Często temat higieny jest pomijany, a jest to bardzo ważna sprawa. Również przez tutouriale nie dowiesz się, jak pracować frezarką (odradzam używanie frezarki bez kursu – można nią zrobić ogromną krzywdę, uszkodzić macierz paznokcia i zdeformować go ostatecznie).

Jeżeli naprawdę bardzo mocno, ale to tak strasznie, ekstra chcesz mieć piękne paznokcie, to w ostateczności rób proszę tylko paznokcie hybrydowe. Żel to zupełnie inna sprawa. Źle założony po pierwsze wygląda fatalnie, po drugie może uszkodzić paznokieć.

W ogromnym skrócie:

PLUSY KURSU

  • zdobyta wiedza pozwoli uniknąć błędów prowadzących do uszkodzenia paznokci
  • oszczędność czasu
  • Twoja wiedza będzie uporządkowana
  • prowadząca kurs podpowie, co robisz źle i skoryguje błędy
  • uzyskasz niezbędne informacje dotyczące higieny pracy
  • będziesz wiedziała, jakie są choroby paznokci i jak z nimi walczyć
  • poznasz ludzi, którzy pasjonują się tym, co Ty (kop energetyczny, +40 do motywacji :D)

MINUSY KURSU

  • dobry kurs jest niestety kosztowny

PS Nie, nie organizuję szkoleń, więc to nie reklama, a jedynie dobra rada Carli ;)

Jeśli masz pytania, pisz śmiało :)

Jestem dla Was!



6 komentarzy:

  1. Brednie. Jak ktoś ma mózg i rzetelnie się przygotuje to nie ma możliwości zrobienia komuś krzywdy. Higiena.... Mamy XXI wiek! Higienę nam wpojono od dziecka. Tylko totalny brudas albo zabiedzony cygan o to nie dba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ponowne przeczytanie posta ;) Właśnie kurs podstawowy rzetelnie przygotuje do pracy stylistki paznokci. Niestety nie każda początkująca stylistka (ba, nawet nie każdy salon urody, czego byłam świadkiem!) przestrzega zasad higieny pracy, co może wynikać z braku wiedzy. Nie dla każdego oczywiste jest, że np. tym samym pilniczkiem nie traktujemy dwóch różnych klientek (swoją drogą nie polecam, dla własnego bezpieczeństwa, korzystać z usług stylistek, które nie znają tej zasady). Higiena osobista, a higiena pracy to dwie różne rzeczy, więc to, że „higienę wpojono nam od dziecka” może tu nie mieć pokrycia :)

      Usuń
  2. Mogłabyś zdradzić, gdzie robiłaś kurs? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurs robiłam na produktach marki SPN u fantastycznej Riny w Zielonej Górze. Warto zwrócić uwagę na to, czy po kursie otrzymasz certyfikat :) Po pierwsze jest świadectwem na to, że ukończyłaś kurs, po drugie miło jest spojrzeć na niego i przypomnieć sobie swoje początki ;)

      Usuń
  3. ja miałam przyjemność uczestniczyć w kursie w akademii semilac. Pomimo, ze już wcześniej robiłąm sobie hybrydy, to po kursie mogę bez przeszkód robić je także znajomym, co sprawia mi ogromną przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam kilka osób, które kończyły kurs w akademii Semilac i są zadowolone zarówno ze szkolenia, jak i z produktów :) fantastycznie, że to, co robisz, sprawia Ci przyjemność! Tak trzymać, powodzenia w dalszej przygodzie stylistki paznokci :) Jeśli masz ochotę podzielić się swoimi pracami, wyślij je na mojego maila lub na profil na fb www.facebook.com/carlaamanicure :)

      Usuń